Παραμύθια της Γ’ Τάξης του Σχολείου μας

1Ο Δημοτικό Σχολείο Θρακομακδόνων

 

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός Εφαρμοσμένης Πληροφορικής κλάδου ΠΕ86

 

κ. Αλεξοπούλου Αθανασία

Λίγα λόγια για το παραμύθι?

 

Οι μικροί μαθητές της Γ? τάξης και των δύο τμημάτων  Γ1? και  Γ2?  κλήθηκαν   από την αρχή της χρονιάς  να γράψουν το δικό τους παραμύθι . Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο γιατί όλοι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στην προσπάθεια αυτή με  χαρά μεγάλη, έντονο ενθουσιασμό  και ένα  απίστευτο μεράκι. Είναι καθαρά  μια δική τους προσπάθεια  και τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο !!! Η ιστορίες που θα διαβάσετε είναι  προϊόν της  δικής τους φαντασίας ή κάποιες είναι γνωστές ιστορίες ? παραμύθια τροποποιημένα πάλι σύμφωνα με τις δικές τους σκέψεις αυθορμητισμούς και εμπειρίες . Οι μαθητές ανέλαβαν την εργασία  είτε ατομικά είτε  ομαδικά. Τα στάδια προετοιμασίας είχαν ως εξής:

  • Αρχικά έπρεπε να  καταγράψουν  οι μαθητές την ιστορία σε ένα τετράδιο.
  • Έπειτα αυτήν την ιστορία-παραμύθι , πληκτρολογείται   στον υπολογιστή του σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές.
  • Στη συνέχεια  μορφοποιείται σε ένα  περιβάλλον επεξεργασίας κειμένου .
  • Η μορφοποίηση αφορά διαμόρφωση παραγράφων και περιθωρίων,  αλλαγή γραμματοσειράς,  αλλαγή χρώματος γραμματοσειράς, ορισμό περιγραμμάτων παραγράφων και περιγράμματος σελίδας ,  αλλαγή χρώματος σελίδας επίσης εισαγωγή υδατογραφήματος,  εισαγωγή αριθμού σελίδας και εισαγωγή και μορφοποίηση εικόνων.

Η παραπάνω προσπάθεια σκοπό είχε  να  συμβάλει  στο να επιτευχθούν όλοι ή και κάποιοι από τους παρακάτω στόχους:

Στα πλαίσια της ψυχοσυναισθηματικής και πνευματικής ανάπτυξης

  • Να καλλιεργήσουν την επινοητικότητα και την εφευρετικότητα τους.
  • Να εκφράσουν συναισθήματα τόλμη, θάρρος ή και φόβο, και να φανερώσουν την δική τους εικόνα και οπτική για τα πράγματα έτσι δηλαδή όπως εκείνα καταλαβαίνουν ?αντιλαμβάνονται ή θα ήθελαν να είναι ο κόσμος μας, το κακό ή το καλό, σε αυτήν την ηλικία.
  • Να αναπτύξουν ή βελτιώσουν την κριτική  τους  σκέψη, τη γνωστική και γλωσσική  ικανότητα  τους.
  • Να διατυπώνουν και να καταγράφουν την σκέψη ? φαντασία τους  .
  • Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους.

 

Στα πλαίσια εξειδίκευσης και απόκτησης δεξιοτήτων με τις Τ.Π.Ε  (Τεχνολογίες των Πληροφοριών και των Επικοινωνιών)

  • Να αποκτήσουν δεξιότητες χειρισμού γενικά του Η/Υ και περιήγησης στο περιβάλλον του καθώς επίσης σε ένα λογισμικό περιβάλλον – εργαλείο επεξεργασίας κειμένου και πιο συγκεκριμένα,

να πληκτρολογούν κείμενο να διαμορφώνουν σε αυτό  παραγράφους, να τροποποιούν τα περιθώρια αυτού, καθώς και ολόκληρου του κειμένου, να αλλάζουν γραμματοσειρά, μέγεθος και χρώμα γραμμάτων. Να ορίζουν περιγράμματα και να τα  διαμορφώνουν  ,   να εισάγουν αριθμούς σελίδας, να διορθώνουν ορθογραφικά  το κείμενο τους ,

  • Να καταστήσουν τους  μαθητές ικανούς στο να αποθηκεύουν  τα αρχεία τους σε  συγκεκριμένο φάκελο, να τα αντιγράφουν, και να  τα ανοίγουν ,  να τα διαγράφουν αν χρειάζεται και να το επαναφέρουν από τον κάδο ανακύκλωσης.
  • Να αναζητούν   εικόνες στο διαδίκτυο και να τις αποθηκεύουν,  καθώς επίσης και να τις εισάγουν σε συγκεκριμένο σημείο στο κείμενο – παραμύθι τους ή να τις ορίζουν  φόντο  στην επιφάνεια εργασίας του Η/Υ .

 

Στα πλαίσια  της συνεργατικότητας  και ομαδικότητας.  

  • Θα βοηθήσει τους μαθητές  να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες. Η ομαδική εργασία εντάσσεται στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας που  τα τελευταία χρόνια λαμβάνει όλο και περισσότερο χώρα γιατί ενθαρρύνει  μαθητή  την εμπλοκή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία.
  • Θα καλλιεργήσει το αίσθημα της ευθύνης ,τόσο απέναντι στον εκπαιδευτικό , αλλά και απέναντι στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας για τη διεξαγωγή και διεκπεραίωση των έργων τους-παραμυθιών.
  • Θα επιτρέψει την εξέλιξη  της συλλογικής  σκέψης  και δράσης  μέσα από  την κινητοποίηση τους όχι μόνο  με  την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού αλλά και των άλλων μελών της ομάδας.
  • Θα αναπτύξει την ικανότητα να μπορούν , να διευθετούν και να διαχειρίζονται μικροδιαφωνίες  άλλοτε προσωπικές και άλλοτε όχι.
  • Οι μαθητές προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους θα αναλάβουν ρόλους άλλες φορές συνειδητά λόγω κάποιων ιδιαίτερων ικανοτήτων που ο καθένας διαθέτει  κι άλλες φορές πάλι ασυνείδητα. Όπως του εισηγητή, του  επόπτη της ομάδας, του συντονιστή, του χρονομέτρη, του υπεύθυνου για τα υλικά-πληροφορίες. Αυτοί οι ρόλοι ενίοτε  θα αλλάζουν ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε όλους τους μαθητές  να αναλάβουν πιο απαιτητικούς ρόλους και να μην περιορίζεται η συμβολή τους σε απλές διεκπεραιωτικές διαδικασίες.

Δυστυχώς κάποιοι μαθητές δεν κατάφεραν να φέρουν τις εργασίες τους μέχρι το τέλος των μαθημάτων. Ξεχνούσαν να φέρουν τα στικάκια τους ή τα είχαν χάσει, γι΄αυτό και δεν έχουν ακόμη αναρτηθεί.

Ωστόσο μπορούν μέχρι και τις 21 Ιουνίου να φέρουν τις εργασίες τους τις πρωινές ώρες του σχολείου διότι όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται  στο σχολείο μέχρι τις 21 Ιουνίου. Μπορούν επίσης να στείλουν τις εργασίες τους ηλεκτρονικά με τη βοήθεια των γονιών τους στην παρακάτω διεύθυνση:

dimthrak@sch.gr

Επίσης παρακαλώ συγχωρείστε μας  για τυχόν ορθογραφικά λάθη που μας διέφυγαν από την διόρθωση.

 

Καλό καλοκαίρι με υγεία και αγάπη σε  όλους

 

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός Πληροφορικής κλάδου ΠΕ86 κ.  Αλεξοπούλου Αθανασία

Για να δείτε τα παραμύθια θα πρέπει να πατήσετε στους παρακάτω συνδέσμους οι οποίοι θα ετοιμαστούν προσεχώς.

Παραμύθια Γ1 Τμήματος

O ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ_ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ_ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ_ΓΙΩΡΓΟΣ_ΒΑΛΛΗΝΔΡΑΣ_ΔΗΜΗΤΡΗΣ_ΛΑΛΟΥΣΗΣ

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ_ΒΑΣΙΛΙΚΗ_ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ_ΜΑΡΙΛΕΝΑ_ΚΟΡΙΝΗ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΜΠΡΕΛΑΣ_ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ_ΒΕΝΙΕΡΗ

ΤΟ_ΧΙΟΝΙ_ΤΩΝ_ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ_ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ_ΛΙΩΣΗ

Η ΝΤΡΟΠΑΛΗ ΝΕΡΑΙΔΑ_ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ_ΜΑΛΛΙΟΥ_ΔΕΣΠΟΙΝΑ_ΜΑΝΩΛΗ

Ο_ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ_ΜΑΡΙΑΝΝΑ_ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ_ΑΓΓΕΛΙΚΗ_ΙΩΑΝΝΟΥ

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ_ΣΩΤΗΡΗΣ_ΚΑΖΑΛΗΣ_ΣΑΡΑΝΤΗΣ_ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ_ΓΙΑΝΝΗΣ_ΚΟΚΚΙΝΗΣ

ΤΟ ΞΩΤΙΚΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ_ΑΝΝΑ_ΜΠΕΝΕΤΑΤΟΥ_ΕΒΕΛΙΝΑ_ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗ

ΤΟ_ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ_ΜΙΧΑΛΗΣ_ΛΟΥΚΡΕΖΗΣ_ΒΑΣΙΛΗΣ_ΛΙΟΥΠΑΣ

 

Παραμύθια Γ2 Τμήματος

 

Τα Μεγάλα Κατορθώματα_του Ηρακλή_ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ_ΜΟΥΣΤΑΚΑΤΟΣ_ΠΑΙΚΟΣ_ΝΤΟΡΝΤΑΣ_ΥΦΑΝΤΗΣ_ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ_ΓΙΩΡΓΟΣ_ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ_ΑΛΕΞΗΣ_ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ_ΝΙΚΟΣ_ΤΟΣΟΥΝΙΔΗΣ

Οι δύο αδερφές και τα άλογά τους_ΑΝΔΡΑΝΗ_ΝΙΦΟΡΑ

Ο κόκκινος ταύρος_ΠΑΛΙΓΓΙΝΗΣ_ΙΩΑΝΝΗΣ_ΝΤΟΥΡΟΣ_ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ_ΑΡΗΣ_ΜΠΕΝΕΤΑΤΟΣ

Η μεγάλη σκανδαλιά_ ΔΗΜΗΤΡΗΣ_ΝΙΚΑΣ_ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ_ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ_ΓΡΗΓΟΡΗΣ_ΜΙΡΜΙΡΗΣ

Η Κατερίνα και ο Αόρατος στο σκοτάδιΙΩΑΝΝΑ_ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ_ΜΑΡΙΑ_ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ_ΕΥΑ_ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

Η σήμερ και η Σάνη και το μαγικό λυχνάρι_ΜΕΛΙΝΑ_ΣΙΟΛΗ_ΕΥΣΤΑΘΙΑ_ΦΑΣΟΥΛΗ

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΟ_ΛΑΒΙΝΟ_ΙΑΣΟΝΑΣ_ΑΥΓΕΡΙΚΟΣ_ΧΑΡΗΣ_ΒΟΥΡΤΣΗΣ_ΜΙΧΑΛΗΣ_ΤΕΛΙΔΗΣ

dimthrak

Related Posts